top of page
Search

הקורונה שברה ובנתה אותי שוב.

Updated: Mar 22, 2022

אחת הסיבות להקמת העסק הקטן שלי שנקרא loose Hyena, היתה תחילתה של הקורונה לפני כשנתיים. אז עוד הייתי בעיצומו של פרויקט הגמר שלי בבצלאל ולמדתי להעריך כל פיסת טבע, עלה ופרח שהיו נוכחים בחיי באותה התקופה. הפרויקט שלי עסק בחיבור הטבע חזרה אל האדם וכמה הוא חשוב לנו, לשפיות שלנו והאנושיות שלנו.

כשסיימתי את הלימודים והשנה הארכה לה בגלל הסגרים והבלאגן שהיה בהתחלה אם אתן זוכרות, לא היתה בכלל אופציה למצוא עבודה בשום מקום, בטח לא בתחום האופנה ובטח לא בתור מעצבת..


photographer: Kseny Kolesnik, Model: Yifat Mandabi Vax, Florseist: Moria Sharet.


ככה או ככה כבר עם כל הדברים שתחילו לחלחל לי בפרויקט גמר על זה שאני לא עושה אופנה קונבנציונלית וזה לא מה שממש מושך אותי. באתי מכיוון אחר מהכיוון שאני אוהבת להתעסק בחומרים שונים, שאני אוהבת לחקור ולהתנסות בטכניקות הזויות ולהמציא לעצמי שיטות עבודה משלי. ושבכלל זה לא מתאים לי ללכת לעבוד באיזה מותג אופנה שיש לו שם.

.

החלטתי שאני הולכת בדרך שלי, שאני הולכת ליצור שינוי בעולם האופנה.

למה?

כי למה לא? כי זה אפשרי!

.

פשוט אף אחד לא כל כך עושה את זה כי זה נורא קשה ונורא לא משתלם. ובארץ המודעות לסביבה, קיימות, אקולוגיה וכל הנושאים האלה היא כל כך לא מוכרת. לעומת שאר העולם המערבי שמתקדם בצעדי ענק.

.

בקיצור החלטתי שאני הולכת ליצור אופנה מקיימת עד כמה שאני יכולה.

מה זה אומר בתכלס?

.

-כל הבגדים עשויים מחומרים טבעיים= מתכלים, בסוף חייהם ולא נשארים בעולם כמו פלסטיק.

-אין לי ריצ'רצ'ים, כפתורים וכאלה, כי זה גם כרוך באיזשהו פלסטיק וגם מקשה על אופצית המיחזור וגילגול החיים של בגד בסוף ימיו.

-כל בגד נעשה מגזרות כמה שיותר מרובעות, כמה שיותר ללא שאריות, כמה שפחות בזבוז

בד. אם נשארות שאריות הן כולן נשארות אצלי ולא נזרקות ומשומשות למלא דברים קטנים אחרים.

-הכל נעשה בעבודת יד, בשיטת ייצור איטית. מה זה שיטת ייצור איטית? הכל נעשה בסטודיו הקטן שלי בבית שלי, לא באיזה מפעל שמנצל אנשים תחת פס ייצור, כל בגד הוא פרי היצירה שלי מגזירת הבד ועד שהוא נארז בידיים שלי ואני מוציאה אותו לשליח. הכל נעשה בכמויות קטנות, מכל בגד אני יוצרת רק אחד! אם רוצים אפשר להזמין מהאתר עוד אחד. ככה אין לי בגדים שנזרקים, שלא נמכרים ולא מוצאים בית ואישה שתכיל אותם. כל אחד מהם נוצר באהבה ועם מטרה וייעוד למישהי מסויימת. -כל החומרים מסביב לעשייה שלי הם תמיד גם כן כמה שיותר ירוקים וסביבתיים עד כמה שניתן ובאמת שכמעט לכל דבר אני מוצאת תמיד תחליף ירוק אולי זה טיפה יותר קשה למצוא אבל זה דורש עוד דקה של מחשבה וזה אפשרי! ואספר לכן סוד לפעמים זה יותר זול אפילו. כל העטיפות והאריזות של לוס הם מחומרים טבעיים ומתכלים, כנ"ל הגזרות, כל דף הוא ממוחזר או מתכלה.

.

אז אלה בגדול הערכים של לוס מקווה שלא שכחתי משו קריטי.

.

ועכשיו שאני מחלימה ממחלת הקורונה בעצמי לאחר שנדבקתי היא שוב עשתה לי ככה רענון למוח. היא שוב גרמה לי ליפול שניה להרגיש על הפרצוף למשך כשבוע ולימדה אותי להעריך את מה שיש לי. לזכור מי אני ומה המטרות שלי, לראות טוב טוב את מה שאני מכוונת אליו בלי הבלבול שרץ במוח הרבה פעמים. להאמין בעצמי, להאמין בלוס, להאמין בטבע ובזה שאפשר אחרת. רק צריך לבחור בדרך בה אנו הולכים ומה חשוב לנו וללכת עם האמת שלנו ולא להקשיב לאף אחד. רק לתחושת בטן הזאת שצועקת מבפנים.

.

מפה אני מוציאה אתכן שוב עם הסיפור שלי ושל לוס, מאיפה באנו ולאן אנחנו הולכים. אני רוצה לתת לכן תקווה, שאיפה להיות אתן בדרך הכי טובה שלכן שתעשה לכן הכי טוב. שתעשה לנפש שלכן הכי טוב ועל הדרך גם לעזור לטבע ולסביבה. כי זה תמיד win win, קראמה וזה.

.

אז אני אוהבת אתכן ממש אם קראתן עד לפה, זה אומר שהערכת והקשבתן וניתן לי קצת זמן מהחיים שלכן. ואם התחברתן אז ממש אשמח לשמוע איך ולמה וכמה. אשמח לשמוע מה אתן מאחלות לעצמכן, איך תרצו לקדם את עצמכן לכיוון טוב יותר שתוכלו להיות מאושרות ובטוחות בדרך בה אתן הולכות.

.

מוזמנות להציץ באתר בקולקציה החדשה של לוס יש שם שלל קימונואים בעבודת יד שלי ואני ממש אשמח לשמוע מה אתן חושבות אליהן ולענות לכן על כל שאלה לגביהם.

.

אוהבת אילת!


“Do you believe in yourself ?"



25 views0 comments

Explore the Collection

Kimonos

Desert Spirits

bottom of page