top of page
Search

איך לוס נולד?

לוס נוצר במטרה לחבר אותנו לטבע.


אי שם במהלך הקורונה נולד לו לוס עוד בתקופה שהיינו בסגרים, אני הייתי בסוף לימודי התואר שלי בבצלאל. כבר בפרויקט הגמר התחילה לחלחל אליי ההבנה שאנחנו לא נמשיך להתקיים אם לא נדאג לטבע, שכל הדברים שקורים סביבנו, כל אסונות הטבע עם אזעקה שלו אלינו.


כמו שהבנתן לוס הוא בעצם יליד קורונה. הוא וקאי הכלב שלי הגיעו אליי באותה תקופה, תקופה של חוסר ודאות הרבה בלבול גם של סוף לימודי תואר באופנה וגם עם תחושה של סוף העולם.

קאי ולוס היו האור בחיי ונתנו לי מוטיבציה וטוו לי דרך ללכת בה, דרך ללמוד בה ולצמוח איתה.


כבר בפרויקט הגמר הכנסתי את הטבע לתוך הבית שלנו יותר ויותר. הבנתי כמה שהוא חסר לי ורציתי להכניס אותו כמה שיותר קרוב אליי. לכן בין כל העציצים וגידול הנבטים, החלטתי ליצור בגדים חיים בגדים צומחים בגדים שמשלבים חומרים סינתטיים וטבעיים יחדיו כדי להראות שאנחנו והטבע זה אחד.

שנגמר פרויקט הגמר, עדיין היתה הקורונה ולא היה כל כך כיוון לעבוד בתחום האופנה (כי הוא דיי קרס) והחלטתי שבמקום לבכות ולהיכנס למקום אפל, אני בוחרת ליצור בגדים שיעשו לנו ולטבע טוב!




ומשם הכל התחיל.

הדבר הראשון שיצרתי היה הקימונו הראשון שלוס שעד היום מלווה אותי. המטרה הייתה ליצור בגדים מחומרים טבעיים ללא שאריות בד והדבר שיצרתי אז הוא ה- Best Seller של לוס היום.



בלחיצה על התמונה תגיעו לקימונו בתמונה.


לאחר שהכנתי כמה בגדים שמדברים את אותה שפה ובנויים על אותם ערכים תוך כדי שפיתחתי קונספט בחממת מעצבים חיפאית (שזה משהו שאני ממליצה לכל מעצב שמחפש מסגרת שתפקס אותו), הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות. אני רוצה ליצור שינוי בעולם האופנה!

אני יוצרת אופנה בשיטה איטית קצת כמו פעם, המטרה היא לחזור אחורה לבגדים שהיו מייצרים פעם בהתאמה אישית או בגזרות שמתאימות לכל מבנה גוף ומחמיאות לכל אחת ואחד.


פסקת זעם על עולם האופנה:

{כי נמאס לי ללכת לקניון ולקנות מחברות שיטחיות שרק מחפשות להרוויח מיליונים ולייצר את הבגד ככה שיהיה כמה שיותר זול לייצור ועל הדרך יפגע באנשים, ברמת לא לתת לעובדים תנאים ראויים ושכר הוגן.

חוץ מזה שלרוב חווית הקניון היא כזאת (כשהייתי הולכת לקניון וקונה בגדים, דבר שאני לא עושה כבר 4 שנים), אני מודדת בגדים והכל יושב מגעיל על הגוף. כי זה מותאם למידה של בובה שהיא אפילו לא בעלת פרופורציות אמיתיות, אלא גוף שטוח ללא קימורים שיוכלו להחמיא למי שלובשת אותה.

ומהנשים שאני מכירה כולל אותי אנחנו ממש לא בנויות ככה. לכל אחת יש את מבנה גוף שלה וכולנו בנויות אחרת! זאת עובדת וזה מה שלצערי אי אפשר להעביר באופנה מהירה שרק מחפשת לייצר מלא אותו הדבר! אנחנו לא אותו הדבר! אנחנו אחרת, אנחנו שונות, לכל אחת יש מבנה גוף שונה, בגדים אחרים שמתאימים לה ולא מתאימים לה ואי אפשר להכניס הכל לתבנית אחת של בגד ולצפות שזה יראה טוב על כולן.

אז כל ההתנהלות הזאת היא שגוייה מבחינתי.}


לסיום

הערכים שלוס דוגל בהם:


1- לוס (Loose) כשמו כן הוא- משוחרר ונוח.

כל בגד שנוצר תחת לוס צריך לאפשר נוחות וחופשיות

ללובשת.


2- מכל בגד מיוצר אחד בלבד!

מכמה סיבות:

*צמצום הייצור רק לכמה שצריך ללא עודפים.

*אפשרות להתאמה לגוף ולמבנה של כל אחת. *מגוון רחב יותר של אופציות (צבעים, סוגי בדים).


3- כל הבגדים עשויים מחומרים טבעיים בלבד!-

גם כאן יש כמה סיבות:

*הבגדים שלנו מלאים בכימיקלים שמתחכחים בגופנו לאורך כל היום, זה ממש העור השני שלנו. לכן נרצה ללבוש חומרים טבעיים כמו שאנו בוחרים בתזונה שלנו ובמוצרי ההיגיינה שלנו. אותו הדבר נבחר בגד מבד טבעי שעושה טוב לגוף ולנפש שלנו.

*סיבה שניה היא שאנחנו רוצים שבסוף חיי הבגד שלנו הוא יחזור חזרה לאדמה כמו שהגיע לפה. כשכל הבד עשוי מחומר אחד טבעי זה הכי טוב! כי הוא מתפרק חזרה לאדמה והופך להיות חלק ממנה בלי לזהם אותה. ברגע שהבד עשוי מחומר סינטטי הוא רוב הסיכויים שהוא יתכלה רק עוד יותר ממאה שנה אם בכלל ויזהם את האדמה כמובן. ותרכובות בדים זה בכלל סיפור.


4- צמצום הפסולת וטביעת הפחמן ל-0 פסולת וכמה שפחות בזבוז וניצול של משאבים-

הבגדים של לוס כרגע נחלקים ל-2:

*בגדים ללא שאריות בד בכלל! על יריעת הבד מנוצלת לגמרי כמו הקימונואים שלנו.

*בגדים שנשארות מהם שאריות בד והן נשמרות לשימוש חוזר בלוס, העיקר ששום דבר לא נזרק.

וכאן כבר נכנס חלק מספר


5- (שממשיך את 4) כל האריזות של לוס הן מחומרים טבעיים ומתכלים או ממוחזרים.


6- על כל בגד שנרכש באתר נתרם כסף לשתילת עצים ברחבי העולם במקומות שזקוקים לכך.

זה נעשה על ידי one tree plant (קישור).


7- חשוב לי לציין שיש אופציה לכל מי שרוצה לרכוש לוס ולהגיע להתאמה אישית שנעשית בסטודיו בחיפה בלבד, תוך כך שאני נותנת לה ייעוץ אישי והקשבה לצרכים שלה.



תודה רבה למי שקראה עד לכאן והתחברה והאהבה! התמיכה שלכן זה מה שמחזיק אותי ודוחף אותי ולהמשיך עם לוס ועם החלום שלי, להפיץ את בשורת האופנה האיטית ולהראות שאפשר אחרת. אוהבת אתכן אחת אחת וגם אחד אחד :)





8 views0 comments

Explore the Collection

Kimonos

Desert Spirits

bottom of page